wsh.net.pl

Wyższa Szkoła Handlowa – studiuj razem z nami

Ile czasu poświęcasz na przygotowanie się do dnia… zanim go zaczniesz ?

Planowanie dnia to jedna z najważniejszych rzeczy, które należy zrobić przed wyjściem z domu. W rzeczywistości spędzanie zaledwie 30 minut na przygotowanie planu dnia może zaoszczędzić wiele godzin później.

Jak przygotować się na swój dzień?

Wybieganie rano bez planu zwykle prowadzi do stresu, problemów i dodatkowej pracy. W rzeczywistości większość złych dni zaczyna się bez planu. Jeśli kiedykolwiek wyszedłeś z domu tylko po to, by zawrócić po zapomnianą rzecz, to wiesz, o czym mówię (Zdarzyło Ci się kiedyś zostawić telefon lub portfel w domu?). Co więcej, rozpoczynanie dnia bez znajomości zadań i terminów jakie Cię obowiązują może prowadzić do niespodziewanych zdarzeń i opóźnień.

Najlepszą taktyką jest spędzanie 20-30 minut każdego ranka na planowaniu dnia przed jego rozpoczęciem co pozwoli zmniejszyć stres i zwiększyć produktywność.

Oto 5 sposobów, dzięki którym planowanie z wyprzedzeniem pozwoli Ci zaoszczędzić czas w ciągu dnia

Poznaj swoje priorytety — przejrzyj swoją listę rzeczy do zrobienia, aby nie tylko wiedzieć, co musisz zrobić, ale także,  które zadania są najważniejsze. Znając swoje priorytety będziesz mieć pewność, że najważniejsze rzeczy zawsze są wykonane.

Bądź świadomy swoich zobowiązań – upewnij się, że masz rozpisany plan zajęć a także wpisane daty wszystkich ważnych terminów oddania referatów, prezentacji itd. Świadomość swoich obowiązków pozwoli Ci zorganizować odpowiednią ilość czasu na każde zajecie.

Zapobiegaj niespodziankom — planowanie z wyprzedzeniem zapobiega małym niespodziankom życiowym, które mogą wykoleić Twój dzień. Zapobiegaj sytuacji, w której mniej ważne zadania stają się nagłe i pilne.

Zrób małe rzeczy — w ciągu 30 minut planowania zrób małą notatkę na drobne sprawy, które możesz wykonać jednocześnie i na takie, które zabiorą Ci dosłownie kilka minut w ciągu dnia.

Zmniejsz liczbę błędów — planowanie dnia pomoże Ci zredukować lub wyeliminować małe błędy, które marnują czas. Unikaj tego co zabiera Ci najwięcej czasu a jest zbyteczne.