wsh.net.pl

Wyższa Szkoła Handlowa – studiuj razem z nami

Kolory i ich oddziaływanie w marketingu cz. 2.

Różowy

Różowy to kolor kobiecości: delikatny i romantyczny, od zawsze kojarzony z kobiecym uniwersum i dlatego należy go używać ostrożnie, gdyż grozi to niezrozumieniem i zwłaszcza w niektórych odcieniach, przesłodzeniem i dziecinnością.

Różowy jest idealny do komunikowania produktów skierowanych do dziewcząt, ale niekoniecznie do kobiet: w rzeczywistości większość kobiet twierdzi, że woli niebieski i fioletowy od różu.

Przekazywane wrażenia: romans, miłość, słodycz, miękkość, spokój, słabość, naiwność.

 

Brązowy

Brąz jest kolorem stałym, cielesnym, materialnym, odpowiada odczuciu własnej fizyczności; symbolizuje neutralność, ziemię i ciepło.

Przekazywane wrażenia: ciepło, neutralność, niezawodność, komfort, przyjaźń, naturalne bezpieczeństwo, fizyczność, smutek.

 

Szary

Szary to kolor neutralny, dla tych, którzy dystansują się od uczuć i życia, decydując się na niezaangażowanie. Szary wyraża zdolności intelektualne, ostrość. Wiąże się również z dojrzałością i smutkiem. To kolor, który jest zawsze bezwarunkowo kojarzony z technologią i jest w rzeczywistości bardzo lubiany przez producentów samochodów, ponieważ łączy w sobie koncepcje siły i zaawansowanej technologii.

Przekazywane doznania: inteligencja, neutralność, czystość, nowoczesność, dojrzałość, smutek.

 

Biały

Biel zawsze była synonimem niewinności, czystości, ale także przestrzeni, światła i nieskończoności. Jest to suma wszystkich kolorów.

Przekazywane doznania: czystość, czystość, prostota, spokój, chłód, bezpłodność.

 

Czarny

Czerń, w przeciwieństwie do bieli, jest „nie-kolorem”, negacją, opozycją, za którą może kryć się chęć domagania się władzy. To kolor kojarzący się z elegancją, magią, tajemniczością i nocą. Symbolizuje także żałobę i śmierć, niegodziwość, nieszczęście, smutek, wyrzuty sumienia i gniew. Czarny powinien być używany z umiarem, ponieważ może być męczący i kojarzyć się z negatywnymi uczuciami.

Przekazywane doznania: styl, trzeźwość, żałoba, zmierzchowość.